Blog z życia mamy i córki. Mała miejscowość, mały domek, wielkie szczęście!

środa, 12 marca 2014

Pływanie w ciąży

Lubimy się pluskać!

Wczoraj byłam na basenie, pierwszy raz w będąc w ciąży. Zanim wskoczyłam w strój, dokładnie przeszukałam Internety, aby dowiedzieć się co wolno, a czego absolutnie nie, co się powinno, a z czym uważać. W sumie to wcale nie jest takie skomplikowane, za to bardzo przyjemne.


Powszechnie wiadomo, że pływanie to aktywność fizyczna, która jest zalecana kobietom w ciąży. Pływanie nie obciąża stawów, zmniejsza napięcie mięśniowe, relaksuje. Woda, jak głosił Archimedes ma dużą siłę wyporu, dzięki czemu nie odczuwamy ciężaru naszego ciała, co doskonale sprawdza się u kobiet, które w trakcie ciąży mają problemy z opuchniętymi nogami.
Pływanie zwiększa wydolność oddechową, dzięki czemu do naszego organizmu, także do dziecka trafia więcej tlenu, krew lepiej krąży co automatycznie powoduje, że zwiększa się przemiana materii!
Najlepsze jest to, że nie trzeba pływać intensywnie przez 45 minut aby zauważyć zmiany w ciele, opór jaki stawia woda naszym mięsią doskonale wpływa na kształtowanie sylwetki, dlatego już zwykły spacer pod wodą jest superefektywny! Woda doskonale tonizuje i masuje nasz ciało.
Ważne jest aby zachować regularność, chodzić na basen przynajmniej raz w tygodniu, potem 2 razy, a po miesiącu 3-4 razy w tygodniu.
Ja będąc na basenie wyszłam z założenia, że nie ma co udowadniać światu ( i sobie) jaką to ja mam kondycję ( nie mówiąc o tym że wchodzenie po schodach powoduje u mnie zadyszkę ;) ) dlatego jak poczułam zmęczenie pływaniem, to przechodziłam do spacerowania, jak czułam ze woda sprawia mi za duży opór, to przeszłam do rowerku pod wodą, jak i to mnie zmęczyło to po prostu leżałam na wodzie trzymając się brzegu. I tak kilka serii aż 45 minut minęło i trzeba było się zbierać do wyjścia :)

Ważne zasady:
1. Jeżeli są jakiekolwiek wątpliwości czy powinnam chodzić na basen - zapytaj lekarza prowadzącego.
2. Jeżeli czujesz się niepewnie na basenie  - poinformuj ratownika, że jesteś w ciąży, z pewnością zwróci na Ciebie większą uwagę.
3. Po wyjściu z basenu dokładnie umyj ciało  i włosy. Podmyj się używając specjalnego płynu dla kobiet w ciąży. Dokładnie osusz ciało.
4. Nie siadaj bezpośrednio na brzeg basenu, ławeczki, ubikację.
5. Nie korzystaj z jacuzzi.
6. Pływaj tak jak Ci wygodnie pamiętając o tym że: pływając żabką zanurzaj głowę pod wodą - trzymanie jej nad powierzchnią wody powoduje napięcie mięśni pleców!
7. Nie nurkuj!
8. Aby uchronić się przed infekcjami zapytaj lekarza o stosowny probiotyk.

A buszując po Internetach znalazłam to, zdecydowanie jednak polecam klasyczne pływanie ;)





HAVE FUN!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...