Blog z życia mamy i córki. Mała miejscowość, mały domek, wielkie szczęście!

sobota, 31 maja 2014

Imię dla córki


"Miała pecha pani Ala, Wciąż trafiała na brutala, A gdy trafił się ktoś miły, To przeważnie nie miał siły.”

Wybraliśmy imię dla naszej córeczki ALICJA. Długo się zastanawiałam, rozważałam jeszcze inne opcje Hanna, Halina. Ale Alicja wydało mi się idealne....

Znaczenie imienia Alicja
Imię Alicja pochodzi prawdopodobnie od angielskiego zdrobnienia niemieckiego imienia Adelheid (Adelajda) co oznacza: niewiasta o szlachetnym obliczu i usposobieniu. Możliwe jest również inne pochodzenie od greckiego słowa aletheia (pisanego alitia) – prawda.

Imieniny 
Co prawda w naszym regionie nie obchodzi się imienin ale dobrze wiedzieć :)
9 stycznia, 15 lutego, 18 kwietnia, 21 czerwca, 11 listopada i 16 grudnia

Imienniczki
Święta Alicja
Taką cudną bajeczkę znalazłam :) I nic nie trzeba pisać :)

Znana Alicja
Alicja Bachleda-Curuś, aktorka


Fikcyjna Alicja
Alicja z Krainy Czarów - nikomu nie trzeba przedstawiać :)

Zdrobnienia i odmiany
Ala, Alka, Alusia
Osobiście nie lubię zdrabniania imion ale Alusia brzmi słodko :)

Zabobony i inne ustrojstwa ( nie wierzę ale tak piszą w Internetach)
Szczęśliwy kolor - żółty
Liczba - 9
Kamień - topaz miodowy


Na liście najpopularniejszych polskich imion Alicja zajmuje 77 pozycję. Wśród imion nadawanych nowo narodzonym dzieciom, Alicja w 2012 r. zajmowała 12. miejsce w grupie imion żeńskich.

Nasza Alicja jest bardzo ruchliwym dzieckiem, właściwie to cały czas jest w ruchu! Ja nie wiem czy to normalne ale nie potrafię wyczuć kiedy śpi, bo cały czas pływa, wypycha się i przemieszcza. Pewnie po tacie, który też ma niespokojny sen ;) Dokładnie wiem gdzie mam wątrobę, żołądek, pęcherz bo mnie to wszystko boli od ciągłych kopniaków, pewnie jak się obróci to policzy mi nóżkami wszystkie żebra :)
Dziś ładny dzień, mąż wreszcie w domu, remont w toku :) Muszę z optymizmem iść do przodu! A co! Wszystko przecież musi być dobrze!!
Dziękuję Wam za słowa wsparcia i otuchy pod ostaniami postami, to dla mnie bardzo ważne :)
Udanego weekendu!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...