Blog z życia mamy i córki. Mała miejscowość, mały domek, wielkie szczęście!

niedziela, 31 sierpnia 2014

Obsługa noworodka

Trzy tygodnie życia!

Dziś moja kruszynka kończy trzy tygodnie. Ostatni tydzień bycia noworodkiem przed nami :)

# Noworodek śpi 21 godzin na dobę
-> PRAWIE, no bo 21 godzin to nie jest, ale jest bardzo bardzo dużo. Alicja śpi grzecznie, zazwyczaj usypia przy piersi, no chyba że kupa, to wtedy po przebraniu wystarczy ją nieco pobujać i słodko zasypia. Wieczorem trzeba bujać dłużej, sama w łóżeczku zasnęła raz, więcej nam się to nie udało.
W dzień Alicja śpi w łóżeczku, w nocy po pierwszym karmieniu (ok. północy) śpi już z nami do rana. Noce są spokojne, w całości przespane, dotychczas zdarzyła nam się jedna nieprzespana noc w momencie mojego nawału pokarmu, kiedy piersi były twarde, Alicja nie potrafiła złapać i zassać przez co się denerwowała, ja się denerwowałam i tak to trwało chyba z 4 godziny zanim ostatecznie złapała i się najadła po czym natychmiast zasnęła i spała już do rana.
W nocy nie wybudzam córki na karmienie, je jak się domaga, czasem co 3 czasem co 5 godzin.

# Po około 2 tygodniach rozpoznaje głosy bliskich
-> TAK, zauważyłam że Alicja rozpoznaje nasze głosy, jak do niej mówimy to mam wrażenie że nasłuchuje, robi duże oczy i patrzy tak słodko, że chciałoby się ją zjeść, albo przynajmniej całować bez końca :) W trakcie karmienia jak usłyszy głos taty to też nasłuchuje, przestaje ssać i słucha :)

#Noworodek - IV trymestr ciąży
->TAK, Alicja uwielbia być blisko, często jak już nie wiem jak ją utulić do snu to zawiją się z nią w koc/kołdrę na kangurka i tak się bujamy, efekt snu murowany, uspokaja się, wycisza. Zdarza się także że w trakcie snu się przebudza, płacze, wystarczy że wezmę ją na ręce i utulę - śpi dalej.

Na dziś tyle :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...