Blog z życia mamy i córki. Mała miejscowość, mały domek, wielkie szczęście!

wtorek, 16 grudnia 2014

Laktator - niezbędny gadżet matki karmiącej

Testujemy Canpol babies laktator elektryczny EasyStart

Może zacznę od tego po co matce karmiącej piersią laktator? No i dlaczego 'niezbędny'? Ano jak pewnie wszyscy wiedzą zazwyczaj w trzeciej/czwartej dobie po narodzinach ma miejsce nawał pokarmu. Charakteryzuje się on tym że mleko jest produkowane w ilości dużo większej niż potrzeba, dziecko zwyczajnie nie nadąża z jedzeniem względem produkcji. Zresztą co to dziecko może skoro jego żołądek ma pojemność kilku mililitrową a piersi są pełne po brzegi?  No cóż ja jako młoda mama, niedoświadczona, nieuświadomiona do końca w kwestii laktacji myślałam że tak ma być. BA! Ja to się nawet cieszyłam że jest tyle mleka i że piersi takie duże i pełne i twarde (o zgrozo, jak teraz o tym myślę to mam ochotę palnąć się w łeb). No i stało się doszło u mnie do zapalenia. Gorączka. Osłabienie. Zator. Na szczęście w pobliżu była moja mama. I uratowała mnie :) Kazała odciągać, masować, okładać kapustą i po kilku dniach wszystko wróciło do normy. Piersi mięciutkie, mąż zadowolony bo mógł bezkarnie masować ;)
Do sedna. Laktator pomógł mi w tych trudnych chwilach bo umówimy się wyciskanie mleka ręcznie? Bardzo trudne i bolesne doświadczenie... W tamtych czasach miałam laktator ręczny Tommee Tippee i nie był on zły ale kochane teraz przesiadłam się na mercedesa!
Mowa o laktatorze elektrycznym. W moje ręce wpadł Canpol babies Easy Start. Jeżeli chcecie poczytać co o laktatorze pisze producent to odsyłam na ich stronę TU.
Co do powiedzenia mam ja? Uważam że jest genialny! Bardzo łatwy w obsłudze co w moim mniemaniu jest bardzo ważne, mały, poręczny, fajnie wygląda. Działa na baterie! Mieści się w torebe/torbie dizecięcej, ma nawet specjalne etui gdy chcemy go wziąć na wynos ;)

No dobra, ale skoro nawał minął, laktacja na tym etapie jest już właściwie unormowana to po co laktator? No jak to... przecież matka też człowiek i do ludzi czasem chce wyjść, a dziecka MM nie chce poić. Wtedy w ruch idzie laktator, po pierwsze żeby odciągnąć pokarm dla dziecka na czas jej nieobecności (czyli na tzw 'zapas'), po drugie jak już wyjdzie to żeby sobie na mieście odciągnąć gdyż wiadome jest że długie nie karmienie może spowodować problemy jak wyżej. 
Poza tym. Na mleku kobiecym można przygotowywać kaszki, ryż, kleiki. I choć nie jestem ekspertem to śmiem twierdzić, że zawsze to lepiej niż zwykła woda :D

Zatem konkluzja jest prosta, laktotr to gadżet niezbędny dla matki karmiącej piersią. I dziewczyny jeżeli akurat zastanawiacie się jaki wybrać to zdecydowanie wybierzcie elektryczny. 
Canpol babies laktator elektryczny Easy Start w mojej opinii jest super. Używam go przynajmniej kilka razy w tygodniu. Odciągnięty pokarm ląduje w specjalnie opisanych pojemnikach (data i godzina odciągnięcia, ilość ml, ), po czym wkładam go do zamrażarki. Przy odpowiedniej temperaturze można tak przechowywać mleko nawet do pół roku. 


Czas przechowywania pokarmu dla zdrowych, donoszonych dzieci:
Miejsce przechowywania Temperatura Czas przechowywania
W pomieszczeniu (pokój, kuchnia itp.) 16°C
do 24 godzin
21°C do 10 godzin
27°C 6-8 godzin
W torbie chłodniczej z wkładami chłodzącymi od 15°C do -4°C 24 godziny
W lodówce od 3°C do 5 °C 3-5 dni
W zamrażalniku lodówki od -10°C do -15 °C 2 tygodnie
W zamrażarce -18°C 3-6 miesięcy
-20 °C 1 rok
 Żródło: http://www.rodzicpoludzku.pl/Po-porodzie/Przechowywanie-mleka-mamy.html





Wskazówka!

-aby odciąganie pokarmu szło sprawniej, szybciej i przyjemniej dobrze gdy jesteśmy zrelaksowane, w wygodnej pozycji i mamy dziecko w zasięgu wzroku i węchu :) To wszystko pozwala zadziałać naturze, dzięki czemu nie 'wyciągamy' pokarmu z piersi na siłę.

Co ta mama kombinuje?

                                                        120 ml w kilka minut? Da się! :)




Pozdrawiamy z podłogi, na której spędzamy ostatnio sporo czasu :D
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...